הלוגו וסוגיו השונים

הלוגו הוא סימן היכר. הלוגו הוא הסימן המרכזי של ארגון חברה עמותה או עסק. הוא נותן זיהוי קל ומזוהה בתודעה הציבורית. הלוגו מייצג אתכם לאורך כל הדרך ותהייה לו השפעה על בניית השפה הגרפית של המותג שלכם.

הלוגו ישדר את ערכי החברה שלכם שיבואו לידי ביטוי בצורות גרפיות, איור וצבעים. לוגו טוב הוא לוגו שקל לזכור אותו. בלוגו יהיו מינימום של פרטים, והוא יהיה נקי ומתומצת ככל האפשר.

הלוגו יכיל את שם העסק חברה או ארגון, הוא יכול להכיל גם סלוגן (טקסט משני המתאר בקצרה את העסק או סיסמא קליטה ושיווקית) .

לוגו טוב יהיה מינימלי וזכיר, הוא צריך להראות טוב בכל גודל, גם שהוא יהיה בצבע אחד, העיצוב לא יכול לבוא על חשבון הקריאות והברירות של הלוגו. לפעמים הלוגו הוא לא אהבה ממבט ראשון, וזה בסדר. תפקידו של מעצב הלוגו הוא לחשוב רחוק יותר, על הצורה הנכונה שתתפס עם הזמן ותהייה שם כדי להשאר.

 

סוגי הלוגואים השונים

לוגו טקסט

לוגו הבנוי כולו משם העסק ללא שום פרט גרפי נוסף – לוגו מסוג זה מסייע בשמירה על נקיות פשטות ויוקרה. חברות מוכרות המשתמשות בלוגו מסוג זה: zara, facebook, kodak, ועוד רבות וגדולות משתמשות בסוג זה של לוגו. סגנון זה של לוגו עובד טוב כשיש שם ייחודי או שחשיבות השם היא גדולה.

למי זה מתאים? חברות אופנה , מעצבי שיער, חברות ענק ששמן הוא לב החברה (google), עיתונים (ידיעות אחרונות, הארץ…)

זהו לוגו נקי ללא תוספות של איורים או כל אלמנט גרפי אחד.

 

 

לוגו מִשְׁלֶבֶת (מורכב מראשי תיבות)

 

 

לוגואים מסוג זה מכילים אותיות – לרוב ראשי תיבות – לוגו כזה יעיל במיוחד עבור חברות עם שמות ארוכים.

דוגמא: מה קל יותר לזכור?-  Cable News Network או – CNN?

אם אתם עסק חדש ולא מוכר – לוגו מסוג זה לא יתאים לכם בשלב זה – אלא אם כן הוא משולב עם השם עצמו ככותרת תחתונה.

 

 

לוגו אייקון – ציורי 

 

המוכרים בסגנון זה הם התפוח של Apple והציפור של Twitter. את המותגים האלו מזהים לפי אייקון אחד בלבד.  הלוגו יכול להופיע עם כיתוב או רק כסמל – תלוי היכן יוצב ולאיזו מטרה.

איזה אייקון ישרת אתכם הכי טוב? תלוי מה אתם רוצים לשדר…. הסמל צריך להיות כמה שיותר מופשט – עם מינימום פרטים.

לעסקים חדשים יהיה צורך בפרוט מילולי (שם החברה וסלוגן) ולא יספיק רק אותו סמל תמציתי בשלב ראשוני, אבל בלוגו זה הסמל יהיה העיקרי והכיתוב יהיה משני יותר ללא עיצוב מיוחד או נגיעה עיצובית באותיות. 

 

לוגו קמע

 

 

לוגו קמע הם לוגו המערב איור. בדרך כלל צבעוני ולפעמים קריקטורה, לוגו קמע הוא צורה מצוינת ליצור מותג מקורי מאיור במיוחד עם דמותכם.

לוגו קמע הוא פשוט דמות מאויירת המייצגת את החברה שלך. 

 

לוגו משולב:

 

משלב את המילה ביחד עם סימן ציורי, השילוב בין התמונה לטקסט יכול להיות בצורות שונות. הוא הלוגו המומלץ ביותר עבור עסק חדש. לוגו זה מכיל את שם העסק בגדול – סלוגן מתומצת שורה למטה – ואיור מופשט – זה הלוגו המומלץ והשמיש ביותר.

 

 

לוגו סמל:

 

מכיל בתוכו את כל הפרוט – שם החברה – האיור – הכל ביחד כמקשה אחת. לרוב הם משמשים עבור מוסדות – עיריות – אירגונים ממשלתיים – גם נפוצות בתעשיות הרכב – החיסרון שלו שהוא די מלא בפרטים ולא מתאים כשהוא מודפס בקטן כמו כרטיסי ביקור חשבוניות ….. לכן יש לשקול היטב אם לוגו שכזה מתאים למטרות של המותג שלכם.

 

 

מה הלוגו המתאים ביותר עבורכם?
מלאו את השאלון בקישור - ואחזור אליכם בהקדם